03 June 2008

CHANGE (JDrama)


SPOILER ALERT

Change merupakan sebuah drama Jepun yg mengisahkan seorg guru sekolah menjadi seorg Perdana Menteri. Watak utama Asakura Keita dilakonkan oleh actor tersohor Jepun, Takuya Kimura(Kimutaku). Walaupon rating episod pertama yg rendah(23.8) berbanding drama Gokusen(26.4) di bahagian Kanto ttp rating di bahagian Kansai lebih memberansangkan.

Episod pertama telah disiarkan pada 12 Mei 2008.....setelah menontonnya sy berasa agak bosan kerana jalan ceritanya lambat......ttp setelah menonton episod seterusnya(2 & 3) sy rasa drama ini tak bosan utk ditonton...byk surprise dalam perjalanan Asakura menjadi ahli politik...bak kata org "expect the unexpected in politics". Semasa artikel ini ditulis sudah 4 episod telah ditayangkan di Jepun.



Sebenarnya pencaturan Asakura menjadi PM telah dirancang oleh seseorg supaya parti mereka meraih populariti dan penyokong kerana PM sebelum ini penuh dengan skandal. Sebelum menjadi ahli politik Asakura hanyalah seorg guru yg dipaksa menjadi bidan terjun setelah tempat bapanya kosong disbbkan kemalangan......bermulalah kisah kempen untuk pilihanraya kecil di bahagian tersebut.......nak tau selanjutnya tontonlah CHANGE di Fuji TV setiap Isnin jam 9.00pm atau download kat Massuki or D-addict.


Thanks to Massuki Fansub for subbing this drama....
Sumber : Drama Wiki

Lagu ending oleh Madonna - Miles Away

No comments: